(AHLAN WASAHLAN... )
widgets

Thursday, February 25, 2010

SAHABAT...........



ni kat zoo....

ni nk knl student mass comm usim thun 3....


mcm-mcm lh gelagat korang ni...hhuhu...

ni kat nilai3 .....huhuhu....



Setiap orang pasti mempunyai sahabat karib.begitu juga dengan saya.sahabat karib ialah orang yang sentiasa berada di sisi kita dan yang sentiasa membantu kita di waktu susah dan senang.sahabat karib sememangnya susah untuk di cari,kerana sahabat karib ialah seseorang yang betul-betul ikhlas berkawan dengan kita dan bukan hanya untuk mengambil kesempatan keatas kita.
Saya juga mempunyai ramai kawan walaupun berada dimana-mana pun.namun, sahabat yang betul-betul memahami dan banyak berkongsi masalah dengan saya hanyalah seorang .dia amat istimewa bagi saya,kerana dia akan membantu saya tidak kira dalam keadaan susah atau pun senang.
Nama sahabat karib saya ialah nurul hidayah bt muhamad,kami tinggal sekampung dan dia adalah jiran saya.kami berkawan sejak dari kecil sampai sekarang.saya suka berkawan dengannya kerana dia seorang periang dan selalu mengambil berat tentang saya.walaupun sekarang kami berjauhan tetapi kami masih berhubung dan berkongsi cerita serta masalah kami.dia sekarang sibuk dengan perniagaan kedai makannya di Kelantan dan saya pula masih belajar di USIM.Sampai sekarang perniagaannya tetap maju dan ramai pelanggan yang datang ke kedai nya.walaupun dia tidak mampu untuk sambung belajar macam saya tetapi dia Berjaya membuktikan bahawa dia telah Berjaya dalam perniagaannya.semakin hari perniagaannya semakin maju,mungkin rezekinya kat situ.
Setiap kali saya ada masalah dia akan menasihati saya dan menenangkan hati saya dengan lawak-lawaknya.dia juga seorang yang kelakar dan banyak cakap seperti mulut murai dan selalu membuatkan orang yang berada sisinya sentiasa gembira dan ceria selalu dengan kelakuannya.begitu juga saya,jika dia ada masalah saya akan sentiasa menolong nya.kadang-kadang saya juga berasa bosan dengan kelakuannya,tetapi perkara ini juga yang membuatkan saya terhibur.saya bersyukur kerana dikurniakan seorang sahabat yang betul-betul ikhlas berkawan dengan saya.kami di ibaratkan bagai aur dengan tebing kerana kami tidak pernah "loss contact".tetapi sekarang ini memang susah untuk mencari kawan yang betul-betul ikhlas nak berkawan dengan kita.semuanya time happy je boleh kawan tapi time susah kita sorang-sorang je tangung tiada yang sudi kongsi dengan kita.jadi walau macamana pun, kita mestilah jujur dalam hubungan sebagai kawan.kawan penting dalam kehidupan kita,tanpa kawan siapalah kita….

No comments:

Post a Comment